piątek, 1 marca 2013

WSZYSTKO SIĘ KOJARZY

I znowu natemat.pl, znów pani Agnieszka Holland :) I znów mądrze:

"W Polsce wirus skrajnej prawicy jest zawsze niebezpieczny. Te dzisiejsze ruchy skrajne, narodowe nawiązują bezpośrednio do przedwojennej skrajnej prawicy. Nawet nazywają się tak samo.(...) Nie mówię, że Młodzież Wszechpolska czy ONR to byli ludzie, którzy wpychali Żydów do pieca, ale w jakimś sensie dali na to wstępne przyzwolenie. Fakt, że dziś się do tego nawiązuje, świadczy o kompletnym braku pamięci i wyobraźni.
Niektórzy zarzucają takim ludziom jak ja, że nadmiernie uruchamiamy wyobraźnię. Zgadzam się, że nie należy nadużywać porównań i wielkich słów, bo to deprecjonuje wiarygodność dialogu. Nie można jednak zapomnieć o tym, co się wydarzyło. Nie można udawać, że tego nie było i że to się nie kojarzy. (...)
Jeżeli księża katoliccy, mówią bezkarnie ewidentne kłamstwa, podpierając się pseudonaukowymi teoriami i obrażają ogromne rzesze obywateli, to gdzie szukać prawdy i sprawiedliwości?"

Ale tego chujowego Janosika pani Agnieszce nie wybaczę :)

BTW, obejrzałem "Nędzników". Jakiś czas temu przeczytałem książkę "Nędznicy" Victora Hugo i przez jakiś czas bałem się, że film zostanie... Zepsuty :) Później jednak popaczałem na obsadę (Anne Hathaway - Kobieta Kot, Helena Bonham Carter - ach..., Russell Crowe i jego broda) i postanowiłem zaryzykować. Niniejszym chciałbym przeprosić twórców filmu za moje oskarżenia :) Film super, muzyka zajebista ("look down, look down..." tłucze mi się między półkulami"), super aktorzy (Sacha Baron Cohen wymiata). Polecam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz