poniedziałek, 17 października 2011

- Tak się zastanawiam... Istnieję czy nie istnieję?
- Czy jesteś człowiekiem śniącym o byciu motylem, czy motylem śniącym o byciu człowiekiem?
- No... Czy  jestem sobą, czy wytworem czyjejś wyobraźni? A może tylko mi się wydaje, że istnieję... Może jestem swoim własnym urojeniem?
- A wiesz jak to sprawdzić?
- Nie... I dlatego to mnie tak bardzo męczy. Może jestem mrówka w świecie olbrzymów?
- Nie myśl o tym. Myślenie o własnym istnieniu do niczego nie prowadzi.
- Ale ja chciałbym znać prawdę!
- Prawda nie istnieje, malutki... Będziesz się męczył, żeby ja znaleźć, a tak naprawdę jej nie ma.
- Więc co mam robić?
- Przestań myśleć.
- Da się tak?
- Nie, malutki.
- Więc?
- Więc umrzesz młodo, jak wszyscy ci, co szukają wiatru w polu...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz